Activiteiten Feest van de Geest

Van 9 tot en met 20 mei wordt het Feest van de Geest georganiseerd. 15 kerken exposeren kunstwerken van kunstenaars uit onze omgeving rondom het thema ‘TROOST’. Naast de exposities worden in Nijeveen nog enkele extra activiteiten aangeboden.

Workshop kleien
Troost raakt ons allen. Maar een ieder zal dat op een eigen manier beleven en invullen. Dat kan met woorden, met muziek en met beelden. Klei is een bijzondere manier om daarmee aan de slag te gaan. De workshop bestaat uit twee avonden: 6 mei en 13 mei.

• De eerste avond gaan we na instructie en onder begeleiding van Geo Hultink aan het kleien.
  • Tussen eerste en tweede avond worden de kleiwerken gebakken.
  • De tweede avond gaan we de kleiwerken decoreren. Daarna worden ze nogmaals gebakken.

Natuurlijk krijg je het werk mee naar huis!

• Kosten: 30 euro p.p. inclusief alle materialen en consumpties.
  • Jeugdgebouw van de Hervormde Kerk Nijeveen, Dorpsstraat 58.
  • Opgave R. Kok, kokhal@xs4all.nl.

Poëzieavond rondom ‘Troost’
15 mei – vanaf 19.30 uur.

Een samenwerking van het Feest van de Geest en de  J.C. Bloemstichting een bijzondere avond met woord en muziek. Met medewerking van: Theo van de Bles, Jan Meer, Marianne Mol, Ferdy van der Singel en Marloes van der Singel.

• Woensdag 15 mei in de Hervormde Kerk Nijeveen.
  • Inloop vanaf 19.00 uur, aanvang 19.30 uur.
  • De toegang is gratis.
  • De koffie en wijn na afloop ook.
  • Wij vragen een vrijwillige bijdrage.