Zending & Werelddiaconaat

Gelukkig begrijpen we  goed dat de wereld veel groter is dan Nederland. Voor Zending en Werelddiaconaat is dan ook veel aandacht. De meeste informatie die onze gemeente ontvangt is afkomstig van Kerk in Actie, de landelijke organisatie die namens een aantal kerken in Nederland contacten onderhoudt met kerken en christelijke organisaties over de hele wereld en honderden projecten van lokale partners steunt. Het is dus al lang geen eenrichtingsverkeer meer waarbij wij vanuit Nederland zouden bepalen wat de prioriteiten zijn die moeten worden aangepakt. En omgekeerd inspireren en bemoedigen zij ons in Nederland en bevragen ons op onze geloofsbeleving en op wat dat voor ons handelen betekent.

Gezamenlijk zendingsproject

HOME SWEET HOME UGANDA

Home Sweet Home biedt zorg aan een vast pleeggezin van vijftien kinderen. Op deze manier blijft het project kleinschalig en kunnen de kinderen in een gezinssituatie opgroeien. De kinderen wonen sinds 2009 bij Home Sweet Home en hebben Zenon en Suzan als pleegouders. Ze kunnen door traumatische gebeurtenissen niet meer bij hun ouders wonen of zijn te vondeling gelegd. De achtergronden van de kinderen zijn heel verschillend, maar ze hebben allemaal een moeilijke tijd meegemaakt voordat ze bij ons terecht kwamen. Veel kinderen zijn achtergelaten en hebben psychische en/of medische problemen, zoals HIV. Home Sweet Home Uganda vangt ook kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking op.

Meer projecten van Home Sweet Home Uganda en meer informatie?
Home Sweet Home Uganda