Evenementgegevens

Onze kerken in vuur en vlam door Feest van de Geest

Feest van de Geest is een ontmoeting tussen Beeldende Kunst, Pinksteren en Architectuur van Kerkgebouwen

In de periode tussen Hemelvaart en Pinksteren zijn kerken open voor het publiek. Kunstenaars presenteren en exposeren nieuw gemaakte kunst, geïnspireerd op het Pinksterfeest en de architectuur van kerkgebouwen. De open kerken zijn een speelse en beeldende inspiratiebron voor mensen die op zoek zijn naar hedendaagse kunst, cultuurhistorie, vormen van spiritualiteit, geloof, zingeving en recreatieve ontspanning.

Dit prachtige evenement maakt, vanuit het Pinksterfeest, als feest van inspiratie, een verbinding met die hedendaagse kunst. Daarmee door beeld, woord en klank bij mensen tot de verbeelding te laten spreken.

Het geheel biedt kansen tot vernieuwing en verbreding onder predikanten, gemeenteleden, vrijwilligers, kunstenaars en bezoekers. Bovendien vindt er een vernieuwende communicatie plaats tussen woord, beeld en klank die de ‘zender en de ontvanger’ nieuwe mogelijkheden biedt tot kennis en begrip.

Kerken en deelnemers

• Sint Clemenskerk in Steenwijk (Marijke Braad, Sigrid Hamelink, Wilbert Bijzitter, José Gaastra, Laura van Gaans en Angelique van Dalfsen)
  • Hervormde Kerk Paasloo (Harm Visserman en Harm Echten)
  • Johannes de Doperkerk in Vledder (Anja Stuurman, Hanneke Hultink, Marry Bouwma, Riny Smits, Ineke Heijstee en Hanneke Breman)