Evenementgegevens

Koor onderleiding van: Johan Rodenhuis
Piano en orgel: Ruth Pos
Kerstverhaal geschreven door Fenneke Knol

In de Gereformeerde kerk in Nijeveen wordt een uitvoering gegeven van het kerstverhaal dat vertaald is naar de hedendaagse tijd. De bekende schrijfster uit Nijeveen, Fenneke Knol, heeft een script geschreven waarbij door de werkgroep van het koor passende muziek is verzameld.

Het projectkoor Kolderveen, dat bestaat uit 40 deelnemers(-sters), heeft onder leiding van dirigent Johan Rodenhuis dit project opgepakt en het koor wordt begeleid door Ruth Pos op orgel en piano. Er worden bekende werken uitgevoerd w.o. ” The Ground” van Ola Gjeilo en het bekende ”O holynight” ontbreekt natuurlijk niet.  Tijdens de uitvoering is er samenzang van bekende kerstliederen. Deze worden op orgel begeleid. Ruth Pos zal op orgel tevens een kerstimprovisatie spelen. Ruth Pos staat bekend om haar warme improvisatie en registratie. Zij brengt het koor en de bezoekers altijd in een geweldige kerstsfeer.

Klik hier om mee te kijken en luisteren

Overige uitvoeringen:

• Vrijdag 15 december 2023 – Sint Nicolaaskerk in Dwingeloo – 20.00 uur