Oproep om mee te helpen op zondag

Vanaf juli mogen we weer kerkdiensten organiseren tot 100 mensen. Natuurlijk wel met de corona-maatregelen van handen wassen, anderhalve meter afstand, enz. Zoals ieder jaar vieren we de zomerdiensten gezamenlijk met de Hervormde Kerk Nijeveen. Dit jaar in onze kerk omdat hier simpelweg meer ruimte is om aan alle maatregelen te voldoen. De Hervormde Gemeente Kolderveen houdt vooralsnog haar eigen zomerdiensten.

Hulp nodig om de regelgeving te kunnen stroomlijnen

Uiteraard houden we ons strikt aan de corona-maatregelen. Dat is noodzakelijk en ook onze verantwoordelijkheid. Daarvoor is een heel draaiboek geschreven. Hierin staat onder andere dat je je van tevoren aan moet melden om de dienst bij te wonen. Om het geheel in goede banen te lijnen en te stroomlijnen hebben we hulp nodig. Help je mee?

Wat kan ik doen?

Er zijn verschillende taken; mensen ontvangen, de regels uitleggen, de mensen de plaatsen te wijzen, schoonmaken, enz. Eenvoudige klussen, maar we willen het graag heel zorgvuldig regelen. Onze vraag is daarom of je op één of meerdere zondagen wilt meedraaien in het rooster van de begeleiding. We gaan in eerste instantie uit van tien mensen per zondag op de zondagen in juli en augustus. We benaderen mensen actief om te vragen of ze mee willen draaien, maar het is ook fijn als je jezelf aanbiedt. Al is het maar één keer. Dat scheelt werk. Je kunt je aanmelden bij de scriba via scribaat@gereformeerdekerk.nl of bij René Kok en Marjan van Hal. Alvast heel hartelijk dank voor je medewerking!

Er zijn een aantal richtlijnen vastgesteld. Die vind je hieronder op een rijtje:
Het gebruikersplan lees je via deze link >>>

Communiqué gemeente nieuw