Nijeveen HELPT Oekraïne

Zal het ooit vrede zijn? Is het omdat we alle weken wel wat te regelen hebben rond onze gasten in het jeugdgebouw dat we steeds weer met verbijstering meemaken hoe Rusland haar kwaad blijft verspreiden? Of heeft iedereen dat? Hoe dan ook. We hebben soms ook goede dingen te melden.

Vorige maand deden we bericht dat we grote zorgen hebben om de energiekosten van het jeugdgebouw. Eenvoudigweg omdat het gebouw niet te isoleren is. En met drie gezinnen op één adres komen we ook zorgwekkend hoog boven het energie-prijsplafond. De alarmbellen gingen bij ons af. We zijn met de bewoners rond de tafel gegaan en hebben verschillende mensen benaderd. Onze zorg was dat als wij de zaken niet rond zouden krijgen de bewoners wellicht zouden moeten verhuizen. Maar hoe bijzonder kan het soms lopen. Binnen korte tijd kregen we van verschillende kanten financiële steun toegezegd. Omdat meerdere partijen dat liever anoniem doen, noemen we maar niemand. Maar hoe geweldig is dat. We komen de winter door!

De bewoners gaven aan dat ze het allerliefst in ons midden blijven en zetten alles in om zuinig te zijn, met ook extra financiële bijdragen van hun kant. Als stuurgroep hebben we nog een isolatiewand geplaatst, extra gordijnen op gehangen en kijken we naar nog meer invul-lingen. Het belangrijkste is dat we aan de wens van onze gasten kunnen voldoen en zij hun onderdak hier kunnen behouden.

Als stuurgroep hebben we ook uitgesproken naar elkaar dat wij nog niet moe zijn en alle taken goed kunnen verdelen en kunnen dragen. Dat ons dorp zo achter ons staat is hartverwarmend en geeft ons ook moed voor de toekomst. Het belangrijkste blijft natuurlijk de wens van ons allen om vrede. Tot dan, en zo lang onze gasten willen, blijven we hen in ons dorp een onderkomen bieden. Dank! Ds. René Kok

Stuurgroep
De steungroep bestaat uit vertegenwoordigers van verschillende groepen uit ons dorp. Binnen de steungroep worden de taken zoveel mogelijk verdeeld naar kwaliteiten en mogelijkheden die we hebben. De steungroep bestaat uit:

• Sijtze Faber, voorzitter
  • Anneminke Drost, coördinatie spullen, contact scholen
  • Fenneke Knol, contact jeugdgebouw Kolderveen, coördinatie spullen, contact gastgezinnen
  • Henk van der Woude, adviseur en overleg gemeente
  • Klaasjan Bijker, contact schaats- en skeelervereniging,  penningmeester
  • Sijtze Faber, contact netwerk ondernemers Nijeveen, verzekeringen, juridische zaken
  • Nico Buiten, contact DOS’46, algemene ondersteuning
  • Fenneke Wiepkema, notuliste
  • Christina van der Schaaf, contact Dorpsvereniging, algemene ondersteuning
  • Jaap van der Niet, contact SVN’69, overleg gemeente, algemene ondersteuning
  • René Kok, contact kerken, algemene ondersteuning
  • Anja Winters, p.r. en vormgeving

We hopen dat je meedoet! Zodra wij concrete vragen hebben hoor je van ons.

Ga hier naar de speciale website om op de hoogte te worden gehouden van het actuele nieuws >>>

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Nijeveen HELPT Oekraïne

Stuurgroep

• Sijtze Faber, voorzitter
  • Anneminke Drost, coördinatie spullen, contact scholen
  • Henk van der Woude, adviseur en overleg gemeente
  • Klaasjan Bijker, contact schaats- en skeelervereniging,  penningmeester
  • Nico Buiten, contact DOS’46, algemene ondersteuning
  • Fenneke Wiepkema, notuliste
  • Christina van der Schaaf, contact Dorpsvereniging, algemene ondersteuning
  • Jaap van der Niet, contact SVN’69, overleg gemeente, algemene ondersteuning
  • René Kok, contact kerken, algemene ondersteuning
  • Anja Winters, p.r. en vormgeving

We hopen dat je meedoet! Zodra wij concrete vragen hebben hoor je van ons.